میخوونه

ارام بیا تو و سکوت کن تا صدای فریاد های بی صدایم را بشنوی!

میخوونه

ارام بیا تو و سکوت کن تا صدای فریاد های بی صدایم را بشنوی!

زندگی با بعد نگاه سهراب سپهری

زندگی رسم خوش ایندی است

زندگی بال و پری دارد اندازه عشق

پرشی دارد اندازه مرگ

زندگی چیزی نیست که لب تاقچه عادت از یاد من و تو برو

جذبه دستی است که می چیند

زندگی نوبر انجیر سیاه در دهان گس تابستان است

زندگی بعد درخت است به چشم حشره

زندگی حس عجیبیست که یک مرغ مهاجر دارد

زندگی رسم خوش ایندی است

زندگی بال و پری دارد اندازه عشق

پرشی دارد اندازه مرگ

زندگی چیزی نیست که لب تاقچه عادت از یاد من و تو برو

جذبه دستی است که می چیند

زندگی نوبر انجیر سیاه در دهان گس تابستان است

زندگی بعد درخت است به چشم حشره

زندگی حس عجیبیست که یک مرغ مهاجر دارد

زندگی سوت قطاریست که در خواب پلی می چیند

خبر رفتن موشک به فضا

لمس تنهایی ماه

فکر بوییدن گل در کره ای دیگر

زندگی شستن یک بشقاب است

زندگی یافتن سکه ده شاهی در جوی خیابان

زندگی مجذور اینه است

زندگی گل به توان ابدیت

هر کجا هستم باشم

اسمان مال من است

پنجره فکر هوا عشق زمین مال من است

                                                                            زنده یاد سهراب سپهری

نظرات 3 + ارسال نظر
آباجی خانوم پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:34 ق.ظ http://abajikhanum.blogsky.com/

سلااااام
چقد من این شعر سهرابو دوووس دارم :-x

شعر قشنگیه عزیزم...

منهاج یار پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:40 ق.ظ

سلام و سال نو مبارک
همه ما در جستجوی کمال واقعی وخوشبختی ابدی هستیم می دانم برای اینکه به کمال واقعی تان برسید ودر جات بالای انسانیت راکسب نمایید خیلی جستجو کرده اید اما موفق به یافتن برنامه ای
کامل و معتبر نشده اید.
ا فتخار دارم که شما دوست عزیزم را با کاملترین، معتبرترین و مطمئن ترین
برنامه تربیتی برای رسیدن به کمال وسعادت آشنا کنم.
لطفا به ادرس های زیر مراجعه نمایید :
hajferdowsi. com
hajferdowsi. net


مر30 بازم سر بزن...

امید یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:58 ب.ظ http://kavaak.blogsky.com/

واقعا این شعر رو توی وبلاگت باید با فونت طلا نوشت. اصلا همه ی شعرهای سهراب سیاه و قشنگن. کیه که به اندازه ی سهراب بتونه ظلمت و تیرگیه زندگی رو اینطور زیبا نشون بده ولی افسرده و پریشونت نکنه؟ کار خیلی خوبی کردی که این شعر رو گذاشتی. مدتی بود سهراب رو ندیده بودم، بهم نشونش دادی باز. از اینکه گاهی به من هم سر میزنی سپاسگذارم. موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد